aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Blogger Tema ve Şablon Tasarımlarım

Temmuz 18, 2016
blogger şablon tasarımları
Merhaba  millet! Bugün diğer blogumdaki yazıyı buraya taşımakla işe başlayarak birkaç şeyden bahsedeceğim sizlere.

Öncelikle gerek tema istekleriyle gerek nasıl tema yaparım ile ilgili sürüyle mail alıyorum. Bu yazıyı da biraz bu tarz mesajlara toplu bir cevap olması adına yazmak istedim.

Blog tasarlama işine önce keyif aldığım için kendime birkaç tema tasarlayarak başladım. Daha sonra birkaç arkadaşım için yapmıştım. Bunlardan biri de Kübra'ydı. Onun da benim gibi tasarım işlerine merakı olduğu için birlikte ona tema tasarlayıp nasıl yapacağımız nasıl ilerleyeceğimiz üzerine günlerce mail üzerinden iletişim kurmuştuk. Bir şey öğrendiğimiz zaman birbirimize anlatıyor ve hemen denemek istiyorduk.

Beni bu tema tasarlama işine temelli sokan da o oldu. Sadece keyif için tasarladığım temaları ücretli olarak isteyenlere veriyorum artık. Kübra'da aynı şekilde isteyene ücretli bir tema tasarlayabiliyor.

Birçok kişi için tema tasarladım fakat sadece birkaçıyla ciddi bir iletişim kurabildik.

Şöyle ki bir temayı yapmak nereden bakarsan bak benim en az 3-4 günümü alıyor ve bu 3-4 gün içinde neredeyse hiç bilgisayar başından kalkmıyorum. Bazı temalar ise 1 hafta 10 günü buluyor. Temayı bitirine kadar türlü isteklerde bulunanlar tema bittikten sonra ben artık almaktan vazgeçtim diyerek emeğimi çöpe atıyorlar resmen.

Bu durumdan çok yoruldum. Günlerimin boşa gitmesi bir yana tasarladıklarımın da çöpe gitmesi hoş olmuyor çünkü ben temaları kişiye özel hazırlıyorum. Yani tamamen alacak kişinin zevkine göre dizayn ediyorum. Haliyle o temayı bir daha kullanamıyorum.

Bundan sonra tema yapmak için belirlediğim şartları değiştiriyorum. Artık eskisi gibi temayı bitir sonra ücreti al olmayacak. Baştan ücretin yarısını alacağım ve bir anda ben temayı yaptırmaktan vazgeçtim dediğiniz zamanda da geri iadesi olmayacak. Bu şekilde siz kullanmaya karar verseniz de vermeseniz de ben emeğimin tam karşılığı olmasa da bir kısmını almış olacağım. Aynı zamanda da sırf vaktimi harcatmak adına sözde tema yaptırmak isteyenlerin de uğrak mekanı olmayacağım diye düşünüyorum.

Diğer şartlarım aynen devam ediyor. Tema tamamen sizin isteğiniz üzerine sizin zevkinize uygun tasarlanacak. Siz beğendim diyene kadar ben tema üzerinde çalışmaya devam edeceğim. Tema bittiğinde ise ücretin geri kalanını ödeyeceksiniz ve bende bloga entegre etmeye başlayacağım temayı.

Aşağıya da daha önce tasarladıklarımla birlikte şu anda kullanılmayan ama kenarda yeni sahiplerini bekleyen temaları ekliyorum. Benim tasarladım görselde gördüklerinizdir. Üzerlerinde sonradan yapılan oynamalarda eğer yardımcı olmuş isem belirtiyorum. Diğer türlü eğer temalarda bir değişiklik olmuşsa sayfa sahibi tarafından değiştirilmiştir.


TASARIMLARIM
     
blogger temaları
Kristal Kitap
blogger temaları
Minik Hayaller 
[WordPress Temasından Uyarlanmıştır. Logo bana aitti.]
blogger şablonları
Bir Otakunun Dünyası
Bir Otakunun Dünyası
[Birlikte güncelledik.]
Tuba'nın Yorum Köşesi
Okuma Köşem

13 yorum:

  1. Oldum olası grafik,photoshop olayları hep ilgimi çekmiştir.Kendi kendime photoshop hakkında az çok bir şeyler öğrendim ama bunun nasıl yapılacağını tam açıklayan bir şekil görüp öğrenemedim herkes farklı yöntemler kullanıyor.Bir ara çok araştırdım harçlığımı da çıkarırım diye yapmayı düşündüm ama bulamadım.Acaba kod bilgisi mi öğrenmek gerekiyor web tasarım kursu filan mı gidilmeli yoksa başka şekiller de yani program oluyor mu ? Tasarladığın temalar da çok güzeller ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben kursa gitmedim. :) İlla kursa gitmek gerekmiyor yani.

      Photoshop ise bilmek gerekiyor evet. Cs'nin herhangi bir sürümü üzerinde profesyonel derecede olmasa da bir miktar hakimiyet kuracak kadar bir şeyler bilmeniz gerek.

      Ve en iyi bilmeniz gereken ise kod bilgisi. Photoshop ile anca blogda kullanacağınız görselleri tasarlarsınız diğer her şeyi ise kodlar ile düzenlersiniz.

      Birçok site kod bilgisi üzerinden dersler veriyor. Bu tarz siteleri ziyaret ederek gereken bilgiyi öğrenebilirsiniz diye düşünüyorum. Zamanla da bilgiler oturacak ve kendi kendinize en azından minik kodlar oluşturabileceksiniz. :)

      Sil
    2. Açıklayıcı cevabın için teşekkür ederim.Photoshop prof. olmasam da az bişeyler biliyorum geriye kodlar kalıyor ben onları araştırayım tekrar teşekkürler iyi geceler :)

      Sil
    3. Rica ederim ne demek. Yardımcı olabileceğim bir şey varsa muhakkak elimden geleni yapmaya çalışırım. :)

      Sil
  2. tasarımların gerçekten çok hoş.. emeğine yazık etmeleri gerçekten çok kötü. Kendinden emin olmayan insanlar o kadar çok ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Evet, maalesef çok var. :(

      Sil
  3. Malesef emek çok ucuz bu ülkede. Ve insanlar "bunu ben bile yaparım" mantığı ile önemsizleştiriyorlar yapılanı. ücretinizin bir kısmını önceden talep etmekle çok doğru bir karar almışsınız bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası karşı tarafta bir güven duygusu olsun, titiz çalışacağıma inansın diye sonradan alıyordum ücreti. Fakat o kadar çok suistimal oldu ki. :( Doğru karar verip veremediğimi düşünmüştüm epey. Sağ olun. En azından emeğin değerini anlayanlar için doğru bir tercih yapmışım. :)

      Sil
  4. Oldum olası -en azından blogunu keşfettiğimden beri- seviyorum temanı ve oluşturduğun temaları.Gerçekten taktire şayanlar.
    En sonunda düşündüğün gibi bir miktarını alıp sonra kalanını almak emeğinin tam karşılığını oluşturur gerçekten akıllıcı düşünmüşsün ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çok teşekkür ederim destekleriniz için.

      Sil
  5. Merhaba. Uzun zamandır blogum için tema tasarımı arıyorum ve istediğim tarzda bir şey bulamamıştım. Ama sizin tasarımlarınız çok mükemmel ve ben de blogum icin yaptirmak istiyorum. sizinle nasıl iletişim kura bilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kristalkitapp@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP