aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Yorum: Elantris - Brandon Sanderson (Elantris #1)

Eylül 30, 2015
Tür:  Epic Fantasy
Goodreads Puanı: 4.14
Orijinal Adı: Elantris
Sayfa Sayısı: 510
Baskı Yılı: 2014
Çeviri: Can Sevinç
Yayınevi: Akılçelen Kitaplar



ELANTRİS devasa, güzel, kelimenin tam anlamıyla parlak, güçlü büyülü yeteneklerini Arelon'un tüm insanlarının iyiliği için kullanan hayırsever varlıklarla doluydu. Ve bu tanrısal varlıkların her biri, Shaod'un gizemli dönüştürücü gücü onlara dokunmadan önce sıradan birer insandı.

Ancak on yıl önce, hiçbir uyarı olmaksızın, büyü çöktü. Elantrianlar buruşuk, cılız, cüzzamlıya benzer yaratıklara dönüştü. ELANTRİS'in kendisi de karanlık, pislikle dolu ve döküntü haline geldi. Shaod artık bir lanetti.

Arelon'un yeni başkenti Kae, halkının unutmak için elinden gelenin en iyisini yapmaya çalıştıkları ELANTRİS'in gölgesinde kalıyor. Teod Prensesi Sarene, Veliaht Prens Raoden ile bir devlet evliliği yapmak için geldi. Karşılıklı mektuplaşmalarına dayanarak mutluluk bulacağını umuyordu. Ancak mutluluğun yerine prensin ölü, kendisinin ise onun dulu kabul edilmiş olduğunu gördü., Acımasız Fjordell bağnaz fanatiklerinin imparatorluk hırsı karşısında son direnen ülkeler oldukları için hem Teod, hem de Arelon tehdit altındalar.

Fırtınaışığı Arşivi ve Sissoylu serileri ile fantastik kurguya damgasını vuran Brandon Sanderson'ın ilk kitabı olma özelliği taşıyan Elantris, yazarın ne kadar iyi bir kurgu ustası olduğunu bizlere bir kez daha kanıtlıyor.


Öldüğümde küllerimi bu kitabın içine gömün. Belki Yüce Domi bana acır da kitapla bütünleşmeme izin verir. *-*

Müthiş bir kitaptı. Entrikaları, politik oyunları, din savaşlarını, ve daha nice olayları okurken büyük bir keyif aldım. Elimden neredeyse hiç bırakmadım ki bu kadar kalın bir kitabı 2.5 gün kadar kısa bir sürede bitirebildim. Siz düşünün artık ne kadar sürükleyici olduğunu. 

Üstelik Elantris yazarın ilk kitabı. Bunu öğrendiğimde kendimi asmak istedim. Bir ilk roman nasıl bu kadar başarılı olabilir aklım almıyor. Adam yazmak, yeni dünyalar yaratmak için doğmuş sadece. Çok başarılı, öldüresiye başarılı bir yazar. Hayal gücü muazzam. Bir büyü kitabının bu kadar farklı aktarılabileceğini hiç düşünmemiştim. 

Karakterin büyüyü kullanıp bir takım şeyleri onarmak yerine, büyüyü arayıp onu onarmaya çalışmasını okumak insana kıvrandıran bir keyif veriyordu.

Kitap bittiğinde balkona çıkıp, 'işte kitap bu beee, hayal gücü buuuu, okuyun laan bu kitabıııı' diye haykırasım gelmişti. Yapmadığıma memnunum tabii insanların beni anlayacağını sanmıyorum çünkü. 

Ama buradan haykırabilirim sanırım. Kimsenin beni yanlış anlamayacağı gibi kitap için hissettiğim şevki de hissedeceklerini düşünüyorum.

Kitap okurken kendinizden geçmek istiyorsanız, daha ilk sayfadan bir kitap sizi kendisine nasıl bağlar öğrenmek istiyorsanız kesinlikle bu kitabı hatta Brandon Sanderson kitaplarını okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum!!!

Gidip bir adet Elantris veya Brandon Sanderson kitabı temin edin. Ve anlatmak istediklerime ilk elden şahit olun!

10 yorum:

  1. Burada yorumunu okudum koşa koşa siparişini verdim blogcan :D
    Okuyayım da tekrar geleyim buraya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekliyorum düşüncelerini. :)

      Sil
    2. 3 günde bitti ama normal boyutlarda olmadığından ve kalınlığından kaynaklı olarak sanki ilerlemiyormuşum gibi hissettim. :D
      Ama gerçekten çok sevdim. Aonların sırrı falan derken bir arada 'neden olmuyor ulan nedeenn' diye karaktere eşlik edip isyan ettiğim bile oldu. :D Konu olarak çok özgün olmuş. Yazarın ilk kitabı olduğunu bilmeseydim 'vay adam deneyimli ya hu' falan derdim :D

      Sil
    3. 3 gün çok iyi bence o kadar kalın bir kitap için. :) Beğenmene de çok sevindim! Yazarın diğer kitapları da çok güzel. Vakit bulursan okumanı isterim. :)

      Sil
  2. Bende yazara şimdi baktım. Zaman çarkının bazı ciltlerinin yazarı olarak gözüküyor. Yazarın yazdığı bu kitaplar normalde seri değil mi? Kralların yolunun seri olacağını yine bir forumda okumuştum da tüm kitaplar tekrar basılırsa tekrar bakarım diye kenara atmıştım. Bu kitapları aslında seri sanıyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elantris seri değil ama Kralların Yolu ve Sissoylu seri.

      Sil
    2. Bu kitabı listeye atayım o zaman sizde büyük bir heyecan ile önermişsiniz. Hemde yazarı denemiş olurum. Tabi ne zaman sıra gelir o ayrı bir konu. Teşekkürler

      Sil
  3. Yorumlarina kayiliyorum bende "B.S"hayraniyim bu kitap bambaşka birşey

    YanıtlaSil
  4. Kitabı aldım ve okudum. Genel olarak hoşuma gitti ama böyle sürükleyici bir heyecan eksikliği hissettim sürekli. Arelon prensi ve Dula arasındaki muhabbetleri hep gülümseme ile okudum. O bölümler en çok hoşuma gidenler oldu. Kitabın hacmi gerçekten çok büyüktü bana da bitmiyormuş havası uyandırdı zaman zaman.

    YanıtlaSil
  5. 510 sayfaya çok grniş diyorsanız "Rüzgarın Adı"nı okumamışsınız demekdir😂😂. Bu arada şu anda Elantrisi okumaya devam ediyorum. Ortalardayım. Kesinlikle HAARRRİKKAA. En çok da Raoden olan bölü leri inanılmaz seviyorum

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP