aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Yabancı - Albert Camus & Jacques Ferrandez

Ekim 26, 2017
Günaydın.🙆

Yabancı'yı Kurukafa yayınlarının çekilişinden kazanmıştım. Gelir gelmez okudum. Çizimleri baskısı şahane. 😍 Ben daha çok manga okumaktan keyif alırım fakat bir türlü yıldızımın barışmadığı çizgi romanların sonunda Yabancı'yı okurken "Bitmesin." demeye başladım. 🙈 Özellikle çizimlerine bayıldım. Başından kalkamamamın sebebi de bu olsa gerek. Çok güzeldi. Bir ara tekrar okuyacağım. 😍

Kitabını okumadığım için her iki romanı karşılaştıramayacağım. Ne denli iyi aktarıldığını bilemiyorum yalnız kesinlikle kitabını okumak, Meursault'un bu kayıtsız görüntüsünün altında yatanlara daha bir inceden şahit olmak istiyorum.

Kitabını okuyanlar hikayeye aşinadır zaten yine de ben çizgi roman üzerinden şöyle bi değineyim.

Meursault'un annesinin vefatıyla başlıyor çizgi roman. Hikaye boyunca duygusuz denilebilecek aslında sadece her şeyi anlamsız bulan bir karakter var karşımızda. Onun için her şey, ölüm de yaşam da anlamsız, manıksız. Ne zaman ki özgürlüğü elinden alınıyor o vakit anlıyor, o an anlam kazanıyor her şey. Hani hep kaybedince anlarız ya değerini bir şeylerin. Meursault da yaşamın, sevmenin, mutluluğun değerini anlıyor nihayet ve diyor ki "İlk defa her şeyi kendime bu kadar yakın hissediyorum ve nihayet kardeşçe... Anlıyorum ki mutlu olmuşum geçmişte. Şimdi de mutluyum yine."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP