aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Lola ve Komşu Çocuk - Stephanie Perkins (Anna and the French Kiss #2)

Mart 18, 2017

Sevimli başladı, sıkıcı ilerledi, klişe bitti. Bir ara yarım bırakmak istedim ama kimse bana destek olmadı. Çok sağ olun yani. :P Neyse en azından yarım kalmış bir kitap yok şu an ortalıkta. Sonra aklımın bir köşesinde kalıp beynimi kurcuklayıp dururdu. 

Öyle çok aman aman çıldırılacak bir kitap değil. Fakat ergen olsaydım bayılabilirdim. Sadece biz yetişkin okurlara hitap etmiyor o kadar.

15-16 yaşlarındaki okurların istediği her şeye sahip Lola: Onu seven asi rockçı havalı ve baskın erkek arkadaş. Tam bir kötü çocuk. Öte yandan ise çocukluk aşkı var: Umutsuzca sevdiği ama unutmaya çalıştığı, unuttuğunu sandığı ve sonrasında ise yanıldığını öğrendiği.

Çılgın bir tarzı, renkli bir hayatı ve sadık bir arkadaşı var.

Dediğim gibi benlik değildi okurken çok sıkıldım ama korktuğum kadar da kötü değildi.

Ve bir de Max'in kötü gösterilmesini sevmedim ben.

Bu tarz aşk üçgenlerinde yazarlar biraz kolaya kaçıyor. Birini kötü diğerini iyi gösterip okuyucuları tek bir erkek karaktere yönlendirerek kendilerini kız karakterin yerine koyan okuyucuların vicdanlarını rahatlatıyorlarmış gibi geliyor bana. Biraz anlatmak istediğimi gevelemiş olabilirim ama anladınız sanırım siz beni. Yani Max'de iyi biri olarak yansıtılmış olsaymış ve keşke Lola sadece cesur davranıp Bell'in peşinden koşsaymış daha çılgın bir hikaye olurdu ama olsun yazar böyle yazmış artık napalım? ☹


Lola ve Komşu Çocuk, hem tatlı bir aşk hem gerçekçi bir dostluk hem de John Green ve Rainbow Rowell sevenlerin zevkle kucak açacağı bir kendini bulma hikâyesi.

Geçmişinde kalan çocuk, gelecekteki aşkı olabilir mi? Henüz kendini geliştirme aşamasındaki tasarımcı Lola Nolan modaya inanmıyordu... O, kostümlere inanıyordu. Kıyafet ne kadar parıltılı, eğlenceli ve farklı, yani etkileyiciyse o kadar iyiydi. Ve Lola'nın hayatı, özellikle de seksi rockçı erkek arkadaşı varken mükemmele gayet yakındı. Ta ki Bell ikizleri olarak da bilinen Calliope ve Cricket mahalleye tekrar taşınıp Lola'nın derinlere gömdüğünü düşündüğü acı verici geçmişini günyüzüne çıkarana kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP