aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Sürgün Çocuklar - Margaret Peterson Haddix (Children of Exile, #1)

Kasım 20, 2016
Go Kitap'ın en yenisi Sürgün Çocuklar'ı okuyan, seven var mı? 🙈

Ben hızlıca okumuştum Sürgün Çocukları. Akıcı  ve basit anlatıma sahip. Ara ara mantık hatalarına denk geldiysem de çok durmadım üzerinde artık.

Diğer tüm Go'lar gibi Sürgün Çocuklar da kısa bir mola vermenizi sağlayacak kadar okuyucuyu yormadan ilerliyor. Eğer Go Kitap'ın kitaplarını severek takip ediyorsanız Sürgün Çocukları da listenize ekleyebilirsiniz. :)

☠Bundan sonrası ağır spoiler içerir.☠




Benim uzaylı kitaplarla aram nedense pek iyi değil. Mümkün mertebede uzak kalmayı yeğliyorum.

Sevdiğim tek uzaylı Daemon Black ne yazık ki. Gönlümü çalabilen başka bi uzaylı serisi çıkmadı. Örnek; Sürgün Çocuklardan hemen önce okuduğum 5. Dalga. Kitabı sevmeyen neredeyse yok ama beni kendine çekemedi. Hem de hiç.

Bu sevmemezlik bende çocukluğumdan kalma. 😂 Saçma sapan, içinden böcek çıkan uzaylı filmleri yüzünden bi soğumuşluğum var.

5. Dalga hezimetinden sonra üzerine Sürgün Çocuklar'ı okumak da bende tahmin edebileceğiniz gibi "Yine mi uzaylı?" sorunsalını yarattı.
🔚
🔚
🔚

☠Spoiler bitti.☠


Ön yargım yüzünden kitaba objektif yaklaşamıyorum. Eğer yaklaşabilseydim, "Benim için Sürgün Çocuklar'ı okumak çok keyifliydi." diyebilirdim. Ne yazık ki şu an "hoş bir deneyim"den öteye gidemiyor. Keşke gidebilseydi ama!

Yetim Değilmişiz Meğer…

Daha küçücük birer bebekken Fred adındaki yetişkinler tarafından güvenlikleri için anne ve babalarının yanından alınıp Fredkent'e getirilen çocuklardan biri olan Rosi, geçen on iki yılın ardından küçük kardeşi Bobo ve diğer çocuklarla birlikte ailelerinin yanına geri gönderileceklerini haber alır. Bir yandan yıllar sonra gerçek evlerine, gerçek anne ve babalarına kavuşacakları için heyecanlanırken bir yandan da alıştıkları hayatı ve Fred anne-babalarını bırakacakları için üzülüp endişelenen Rosi, yeni evlerine vardıklarında endişelerinde pek de haksız olmadığını görür.
Yıllardır ayrı kaldıkları yuvaları hiç de beklediği gibi değildir, gerçek anne ve babaları da öyle. Fredler tarafından, diğer tüm çocuklar gibi, sonsuz bir anlayış ve şefkatle büyütülen Rosi, gerçek anne ve babasının ona düşman gibi davranıp şiddete başvurmaktan hiç çekinmediği bu ürkütücü yerde küçük kardeşi Bobo'yu korumaya ve gerçekte neler olup bittiğini ortaya çıkarmaya kararlıdır. Ne var ki gerçekler on iki yaşındaki bir çocuğun anlayamayacağı kadar korkunçtur.
(Tanıtım Bülteninden)

1 yorum:

  1. 2. Kitabi var mi? Çok garip bir yerde bitti çünkü daha edwy bile bulunmadi

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP