"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Tamamladığım Fantastik Seriler

Mayıs 07, 2015
Böyle bir post oluşturma fikri Athena'nın Güncesi blogunun yazarı Ezgiden çıktı. Yani tamam fikir ona ait değil. :D Şimdi ben öyle bişey söylemedim diyecek de geçenlerde yayınladığı videosunu izlerken aklıma geldi. Yarım bıraktığı serilerin posterlerini gösteriyordu ve bende acaba hangi serileri tamamladım diye düşündüm. Düşünürken de neden buna blogumda yer vermeyim ki dedim. :)

Aklıma Harry Potterdan başka bir seri gelmeyince şaşırdım bi. Nasıl yani. Bir dakika ben hiç seri tamamlamamış mıyım? diye bir dönüp baktım kendime. Ama tabii olur mu hiç öyle şey. Sıra sıra toparladım aklımdakileri. 

Hadi, hep birlikte bakalım hangi serileri tamamlayabilmişim. :)


1. Harry Potter Serisi Genel Puanı 5/5
  • Harry Potter ve Felsefe Taşı 5/5
  • Harry Potter ve Sırlar Odası 5/5
  • Harry Potter ve Azkaban Tutsağı 5/5
  • Harry Potter ve Ateş Kadehi 4/5 -Kitap aslında 5'lik ama istediğim kadar Sirius'u göremediğim için hayal kırıklığına uğramıştım ilk okuduğumda. Ve hala dünmüş gibi hissederim o hayal kırıklığını. O sebeple de 5 veresim gelmiyor.
  • Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı 5/5
  • Harry Potter ve Melez Prens 5/5
  • Harry Potter ve Ölüm Yadigârları 5/5

2. Alacakaranlık Serisi Genel Puanı 4/5
  • Alacakaranlık 4/5
  • Yeni Ay 3/5
  • Tutulma 4/5
  • Şafak Vakti 4/5

3. Savannah Vampirleri Serisi Genel Puanı 4/5 -Ben seriyi bitirdim ama yazar bitiremedi senelerdir. Sevdiğim ve devamını merakla beklediğim bir seri olmasına rağmen yazar seriye devam etmeme kararı aldı sanırım. En son 2009'da yazmış. Sene olmuş 2015. Serilerin final kitaplarını doğru düzgün yazamayıp batıran yazarları görmüştüm ama bu kadın kadar da dağıtanını görmemiştim. :) Okuduğum için pişman değilim. Ve devamı gelecek olsa ısrarla tavsiye edebileceğim seriler arasına bile girebilir ama yok işte napalım. :/
  • Cazibe 4/5
  • Sır 4/5
  • Öpücük 4/5
  • İhanet 4/5 
  • İntikam 4/5

4. Açlık Oyunları Serisi Genel Puanı 5/5 -Tüm kitaplarına 4 vermiş olsam da 5 üzerinden 5'i hak eden bir seri. :D Neden 4 verdiğimi de çözebilmiş değilim. :D
  • Açlık Oyunları 4/5
  • Ateşi Yakalamak 4/5
  • Alaycı Kuş 4/5

5. Vampir Akademisi Serisi Genel Puanı 4/5
  • Vampir Akademisi 5/5
  • Buz Öpücük 5/5
  • Gölge Öpücük 5/5
  • Kan Sözü 4/5
  • Ruh Bağı 4/5
  • Son Fedakarlık 4/5

6. Düşüş Serisi Genel Puanı 4/5 -Ben seriyi bitirdim zannederken, yazar 5. kitabı yazmaya karar vermiş. Seriden kopamamış sanırım. Neyin devamı kimin hikâyesi bilmiyorum. Cam'in hikâayesiymiş. Öğrendim. Ülkemizde çıkar mı onu hiç bilmiyorum. :)
  • Düşüş 4/5
  • Azap 4/5
  • Tutku 4/5
  • Vurgun 3/5

7. Fısıltı Serisi Genel Puanı 4/5
  • Fısıltı 4/5
  • Çığlık 4/5
  • Sessizlik 4/5
  • Final 4/5

8. Lux Serisi Genel Puanı 3,5/5 -Sonlara doğru sıktığı ve yazarın kendisini tekrar ettiğini düşündüğüm için 3,5. Daha fazla veresim gelmiyor. 4 verdiğim serilere haksızlık edecekmişim gibi hissediyorum.
  • Obsidyen 4/5
  • Oniks 4/5
  • Opal 4/5
  • Köken 5/5
  • Direniş 3/5

9. Ateş Serisi Genel Puanı 5/5 -Favori serim daha ne olsun.
  • Karanlık Ateş 5/5
  • Kan Ateşi 5/5
  • İntikam Ateşi 5/5
  • Rüya Ateşi 5/5
  • Gölge Ateşi 5/5

10. Eşleşme Serisi Genel Puanı 3/5 -Seri çok güzel aslında. Fakat final kitabının içimi kuruttuğunu söylemeliyim. Keşke hiç okumasaydım da aklımda güzel kalsaydı seri diyesim geliyor.

  • Eşleşme 4/5
  • Yol 4/5
  • İsyan 2,5/5

Bundan sonra bitirdiğim serileri burada toparlayacağım. Güncel kalacak yani yazı. Şimdi böyle bi post oluşturdum ya hırs yaptım. :D Yarım bıraktığım serileri toparlayıp onları da bitireceğim. :) Sizlerinde bitirdiği serileri merak ettim. Eğer sizde böyle bi yazı yazacak olursanız bana bi haber bırakın. Lütfen. :)

*Linkler goodreads'a yönlendirir. Seri linkleridir.

13 yorum:

  1. Oooo güzel fikirmiş.Acaba bende historical romanslar için mi yapsam böyle bir şey. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap yap. Birde onlar için yapacağım bende. :D Güzel oldu böyle ya ne okumuşum ne bitirmişim görebildim. :D YA içinde yapabilirim. Yapacağım işte bişeyler yaa. :D

      Sil
    2. Önce bir hazırlık yapayım,hangi serileri okumuşum bakayım kitaplıktan. :D
      Güzel fikirmmiş ya bende diğer türdeki kitaplar içinde yaparım. :D

      Sil
    3. Bekliyorum o zaman yazını. :)

      Sil
  2. sayfayı kaydettim bize de okuyacak seri çıktı. :) ben tek kitap okumak yerine seri okumayı daha çok seviyorum açıkçası. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi önerebileceğim seriler. Keyifle okuyun. :)

      Sil
  3. Aaa, ben! Ben de böyle bir yazı yazmayı düşünüyordum aslında, tek fark, ben yarım kalan serileri konu alacaktım... Tamamladıklarımı yazarsam (fantastik ya da değil) kesinlikle çok kısa bir yazı olur; videoda gördün zaten :D

    Bu arada yazını okurken, senin yaptığın hırs sanırım bana da bulaştı, çünkü oturup böyle bir yazı yazmak, sonra da eksik kalan serileri tamamlamak istedim nedense. Haftasonu uzun, belki yaparım bir şeyler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Evet, sen! :D Yarım kalanları da yazacaktım ama baktım çok uzun sürecek. Hem bi kısmı devam ettiğim bir kısmı okumayı bıraktığım bir kısmı da yayınevinin çıkarmaktan vazgeçtiği seriler. Nasıl toparlayacağımı bilemedim bıraktım öyle. :D

      Valla hırs işe yarar mı bilmiyorum da hiç olmadı Anita ve Cam ev serisini tamamlayım diyorum. En az 10'ar kitaplarını okuduktan sonra yarım bırakmak koyuyor vallahi. :D

      Sil
  4. çok güzel bir fikir. bitirdiğim serileri düşündüm ama sonra fark ettim ki final kitaplarını okumama huyumdan dolayı tamamlanmış çok az seri var :D önce yarım bıraktıklarım listesi yapıp eksikleri tamamlamak daha mantıklı bir karar olur sanırım benim için :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani çok az seri tamamladıysan öylesi daha mantıklı. :D Ama hangi serileri okuyup bitirdiğini de merak ettim. :)

      Sil
    2. öyleyse hem yarım bırakılanları hem tamamlananları yazayım. listeyi hazırladığım an linkini bırakırım buraya :D

      Sil
    3. Bekliyorumm. :) Belki aralarından bilmediğim seriler çıkabilir. :D

      Sil
  5. Adam akıllı bir tane fantastik seri yok. Yanlış anlamayın aşağılama yapmıyorum fakat bunlar fantastik... pff yani diğer fantastik serilere hakaret oluyor.

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP