aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Yorum: Kızıl Yükseliş - Pierce Brown (Red Rising #1)

Ağustos 19, 2015


Tür: Dystopia, Young Adult
Goodreads Puanı: 4.20
Orijinal Adı: Red Rising
Sayfa Sayısı: 448
Baskı Yılı: 2015
Çeviri: Selim Yeniçeri
Yayınevi: Pegasus Yayınları


Ben dünyaları ateşe verecek kıvılcımım. Ben zincirleri kıracak çekicim. Ben halkımın ve esaret içinde yaşayan herkesin umuduyum. Çünkü biliyorum ki insan kendini köleleştiren adaletsizlikle özgürleşemez. Gelecekte, renk kodlarına göre sınıflara ayrılmış Toplum'un en alt sınıfını Kızıllar oluşturmaktadır. Diğer bütün Kızıllar gibi Darrow da, Mars'ı yeni nesiller için yaşanılır bir gezegen haline getirdikleri inancıyla günlerini madenlerde çalışarak geçirmektedir. Üstelik bunu severek ve isteyerek yapmakta, kanı ve teriyle çocuklarına daha iyi bir dünya bırakacağına inanmaktadır.

Ancak Kızıllar kandırılmıştır. Darrow, halkının yozlaşmış yönetici sınıfın kölesinden başka bir şey olmadığını keşfettiğinde adalet özlemi ve kaybettiği aşkının anısıyla hırslanır. İnsanlığın yeni nesil Altın hükümdarlarının güç için mücadele ettiği efsanevi Enstitü'ye sızmak için her şeyden vazgeçer. Hayatı ve medeniyetin geleceği pahasına en başarılı ve en vahşi Altınlarla rekabet etmek zorunda kalacak olan Darrow'un düşmanlarını yenmek için artık yapmayacağı şey yoktur… Bu, onlardan birine dönüşmek anlamına gelse bile.  


Senelerdir hemen hemen her distopya kitabının üzerine 'Açlık Oyunları gibi' damgası yapıştırılıp, Açlık Oyunlarının kopyasına bu damganın yapıştırılmamış olması ayrı bir ironi olsa gerek. :) Kitabın neredeyse tümü kopya. Yalnız Açlık Oyunları tarzında bir kitap arayanlar için güzel bir alternatif olmuş. Kurgudaki boşlukları veya çevirinden kaynaklı olabileceğini düşündüğüm anlam kargaşası yaratan yerler dışında güzeldi.

Aslına övgüler yağdırmak dururken, bu kitap için öyle ooo çok güzeldi, kurguya bayıldım, müthişti vs. demeyeceğim. Ama heyecanla okuyabileceğiniz bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Temposu ve aksiyonu yüksek bir kitap. Merak seviyenizi yukarılarda tutmayı başarabiliyor. Eğer seçici bir okuyucuysanız arada bir durağanlaşan yerler de olabilir ama yine de pek sanmıyorum. Bu durum benim gibi kılı kırk yaran bir okuyucu için daha çok geçerli. :) 

Bu kitabı almadan önce kimsenin yorumlarına bakmadığıma da ayrı bir sevindim. Genel havayı incelemiştim sadece ve herkes tarafından beğenildiğini görünce yorumlara hiç bulaşmama kararı aldım. Yoksa çıtayı epey yükseltecektim ve bu seferde çok beğenilen kurgu bu muymuş? diye çemkirecektim.


Uzun lafın kısası diyeceğim şu ki yazarın ilk kitabı olmasına verdiğim eksikliklerine ve Açlık Oyunlarının kopyası olmasına rağmen güzel bir kitap olduğu. Daha önce Açlık Oyunlarını okumayanlar varsa bu kitabı daha çok sevebilirler. 

Kitaba sanki yeriyormuşum ve sevmiyormuşum gibi anlaşılmasın. Kitabı sevdim. Ve 2. kitabını da alacağım muhakkak. Özellikle de senelerce beni böyle aksiyonun içine çekecek bir distopya ararken, Kızıl Yükselişe burun kıvırmak olmaz. Sonra nerede kalır benim kitap anlayışım. :)

Ne diyeyim daha başka efendim, keyifle okuyun. Benim gibi osuna busuna karışmayın. Kitabın tadını çıkarın.

İkinci kitabı merakla bekliyoruz bakalım. Bir an önce çıksa iyi olur. :)

Goodreads üzerinden bir not düşmüştüm yorumuma. Bir süre bekleyeceğim ve kitap hakkında hala ne hissedip hissetmediğime bakacağım. Ona göre puan vereceğim demiştim. Ya düşürecektim ya yükseltecektim. 4 puanda karar kıldım. Bence hak ediyor. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP