aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Yorum: Dönüm Noktası - Kasie West (Pivot Point #1)

Mayıs 14, 2015
dönüm noktası kitabı
Tür: Paranormal, Young Adult,
Goodreads Puanı: 4.08
Orijinal Adı: Pivot Point
Sayfa Sayısı: 300
Baskı Yılı: 2015
Çeviri: Güneş Becerik Demirel
Yayınevi: Hyperion Kitap

Trevor, dudaklarıma yapışıyor ve yalnızca cümlemi değil nefesimi de kesiyor. Yüzümü ellerinin arasına alıyor ve dudaklarını yavaşça benimkilerin üzerinde gezdiriyor. Vücudumdaki bütün sinir uçları elektriğe kapılmış gibi.

Sonra geri çekilip gözlerimdeki ifadeyi inceliyor. Beni tekrar kendine çekmeden önce, "Beni kaybetmedin," diyor. Tam onu bütün gün boyunca öpebileceğime karar verdiğim anda, "Addison?" diyor.
"Evet?"
"Ya bu, bir Araştırmaysa?" diye soruyor.
Kaskatı kesiliyorum. "Ne?"
"Bunu daha önce hiç düşündün mü? Ya şimdi içinde bulunduğumuz bu an, gerçek değilse? Ya sadece olasılık dâhilindeki bir hayali görüyorsan?"

Ustalıkla kurgulanmış, enfes ve zekice bir hikâye.
-Kiersten White, New York Times'ın en çok satanlar listesinden Paranormal adlı eserin yazarı-

Eşsiz kurgusu içinde iki gerçekliğin aynı anda akışını izledikçe kendinizi karakterlere yalvarırken bulacaksınız -o telefonu sakın açma, o eve sakın girme, sakın o adamla konuşma. Dönüm Noktası hem gerilimli ve romantik hem de zorlu ve büyüleyici. Kesinlikle dikkate değer bir başlangıç.
-Robison Wells, Variant adlı romanın yazarı-
(Tanıtım Bülteninden)


Bir dakika durun. İkinci kitap nerede? Bunun için yayınevini taciz etmek suç sayılmıyor değil mi? Hyperion yayınlarından okuduğum 2. kitap ve şu anda diğer kitaplarına da göz atmadan duramıyorum. Her iki kitabı da bu kadar çok sevdiysem diğer kitapları nasıldır acaba diye merak içindeyim.

Kitaba gelelim hemen. Ana karakterimizle başlamak istiyorum. Kız gerçekten çok eğlenceli. Kelimeleri kullanışı insanda sürekli sırıtma isteği uyandırıyor. Özel bir yeteneği var. Bu yeteneği sayesinde geleceğini görebiliyor. Ama tek bir şartı var bu yeteneğinin. Bir seçenek ile karşı karşıya kalmak zorunda. Baloya gitmeli miyim? Gitmemeli miyim? Annemle mi yaşamalıyım? Babamla mı? Eğer seçenek yoksa görü de yok. Ve seçeneklerimiz varsa, her iki durumu da anılarında yaşayarak bir karar verebiliyor. İlk kitabımız da bu görülerin içinde geçiyor. Annesiyle babası boşanmaya karar vermişlerken, kiminle yaşamasının daha doğru olacağına Addison'ın karar vermesi gerektiğini düşünüyorlar. 

Anılarının içinde dolanırken, kitabın dili şimdiki zamana dönüyor. Ve hiç rahatsız etmiyor okuyucu. Çünkü yazarın dili çok akıcı ve çok eğlenceli. Beyninize çekiç gibi vurmuyor yani o cümle sonları. Fark etmiyorsunuz bile. İnanın bana. Bu kalıba benim kadar düşman olan biri yoktur belki ve ben rahatsızlık duymadıysam eminim birçok kişide duymaz. 

Kitabın ilerleyişinden devam edelim hemen ve kitabın bölüm bölüm değiştiğini söyleyelim. Şöyle ki karakterimizin önünde iki seçenek var anladığınız üzere. Annesiyle kalmaya karar verirse neler yaşayacağını, babasıyla kalmaya karar verirse neler yaşayacağını farklı bölümlerle okuyoruz. Aynı zaman diliminde ilerliyor kitap. Yani birbiriyle paravan ilerliyor. Ve farklı hayatlar yaşadığı için kesinlikle kendini tekrar eden bir şey gibi gözükmüyor. 

Her iki hayatında da çözmesi gereken bir mesele var. Tüm hikâye bu meseleler üzerinde dönmüyor, yatıp kalkıp bu olayların peşine düşülmüyor elbette ama kitabın akışı için önemli rol oynuyor. Hem de çok önemli. Yani basit bir aşk hikâyesinin içine paranormallik sıkıştırılmış gibi bir kurgu söz konusu değil. Tek kız, iki farklı hayat ve tek bir seçim diyerek kitabın kapağında yazan yazıyı size kopyalıyorum. Tek bir cümle ile böyle güzel özetlenir kitap.

Biraz da kitabı okurken neler hissettiğimden bahsedeyim.

İlk 100 sayfası için;
Ah çok eğlenceli yaa. Bu Addison'ı çok sevdim. Kız gerçekten okumaya değer bir karakter. Trevor ise muhteşem zaten. Sırf onun için bile okumaya devam etmeliyim. Team Trevor. <3 Bu YA'mıydı ya? Gerçekten neden bu kadar eğlenceli YA'lar dururken basit aşk üçgenleri içeren kitapları çıkarıyor yayınevleri? Lanet olsun gerçekten çok komik.

Sonraki 100 sayfa için;
Ooooo. Kitabın temposu artmaya başladı. Neler neler olacak acaba? Sonunu çok merak ediyorum. Ve böyle devam ederse meraktan öleceğim. Aksiyonu hissetmeye başladık. Güzel. Sanki içimde de yavaştan bir adrenalin salgılanmaya başladı. Kitap fazla mı akıcı? Bu kadar çabuk bitirirsem sonrasında ne yapacağım? Biraz ara vermem gerek yoksa 1 saate bitmiş olacak ve bende yere uzanmış ikinci kitap için Tanrıya yalvarıyor olacağım.

Son 100 sayfa için;
Offf dur biraz dur. Bu kadar adrenalin sağlığıma zararlı mıdır acaba? Resmen bu sayfaları okurken elim titriyor. Bu gerçek mi? Oha -evet argo kelime kullandırttı kitap bana- neler oluyor öyle? Noluyor yaaa. Her şey karman çorman oldu. Sakin ol sakin ol. Bazen kitap okuduğunu gerçekten hatırlaman gerekiyor. Kendini bu kadar kaptırma. Tamam, şimdi de hislerim çekilmiş gibi hissediyorum. Elim ayağım boşalmış gibi. Kitabı elimde tutmaya devam edebilecek miyim? Okumaya devam edebilecek miyim? Ara vermem gerek ara vermem gerek. Yoksa nefes alamayacağım.

Kitap bittiğinde;
Evet, tüm suç benim. Kitabı okumamalıydım. Şimdiden 2. kitabın hasretini çekmeye başladım. O nasıl bir sondu öyle cidden. Bu kadar müthiş yazmaya gerek var mıydı? Hayır, tamam madem bu kadar müthiş yazıyorsun o zaman tek kitap yaz. Bizim gibi kitabın başka bir dile çevrilmesini bekleyecek olan okuyucularını hiç düşünmüyor musun? -Burada okuyucu gereksiz yere yazara çemkirmeye devam eder...
Bunu koymazsam içim rahat etmezdi. *-*
Özetle kitap mükemmeldi. Yalnız kitapta imla hataları vardı -mükemmelliğini engellemiyor. Ve ekliyorum; kitap çok fazla akıcıydı çoğu zaman fark etmedim bile hataları. Düşünün, şimdiki zamanda anlatıldığı hissini bile yaşamadım. Çok rahat okudum. Bir an önce ikinci kitabı istiyorum. Lütfen stokları eritelim. :D Kitap kısa sürede ikinci baskıya gidecek kadar çok sevilsin. Böylece yayınevi bizi ikinci kitap için fazla bekletmez diye düşünüyorum. :D

6 yorum:

  1. Hmmm.Alıntıları hiç kıskanmadım zaten. :3
    Çok güzel alıntılar yaaa. :D

    Umarım bir an önce 2.kitap çıkar.Çok ama çoooook merak ediyorum.

    Yaşasın Team Trevor!!!!! <3_<3 :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci kitap çıkacak ama kesin bir tarih vermek mümkün değil(miş). *-*

      Alıntıları da beğendiğine sevindim canım. :)

      Aynen. Yaşasın Team Trevor!!!!!!!!! <3<3<3<3<3 :))

      Sil
  2. Blogumdaki hikaye yarışmasına davetlisiniz :)

    YanıtlaSil
  3. Bay hiç kimseye benziyor sanki.

    YanıtlaSil
  4. İlk kitabı bu sene tüyaptan aldım ama okumadım daha. 2. kitaptan hala haber yok. Ben o yüzden beklemedeyim ve çok merak ediyorum

    YanıtlaSil
  5. Ya gerçekten 2 kitap çıksın artık
    Buarada trevor ı tek seven sen değilsin 😅

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP