aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Yorum: Sessizliğin Müziği - Patrick Rothfuss (Kralkatili Güncesi #2.5)

Nisan 29, 2015
Tür: Epic Fantasy
Goodreads Puanı: 3.93
Orijinal Adı: The Slow Regard of Silent Things
Sayfa Sayısı: 184
Baskı Yılı: 2015
Çeviri: Cihan Karamancı
Yayınevi: İthaki Yayınları

Üniversitenin derinliklerinde karanlık bir yer vardır. Kadim koridorların ağ gibi örüldüğü ve çok uzun zaman önce terk edilmiş odaların birbiri ardına sıralandığı bu yeri çok az kişi bilir.

Genç bir kadın, Şeyaltı'nın sonu gelmez tünellerinde saklanıp, bu unutulmuş yerin kalbinde hayatını sürdürür. Bu genç kadın, gizemlerle dolu olan Auri'dir.

Patrick Rothfuss Sessizliğin Müziği'nde yalnızca Auri'nin tatlı sert yaşamından küçük bir macerayı anlatmıyor, genç kadının tüm yaşadıklarından izler taşıyan bu macerayla bize, Auri'nin neşeli olduğu kadar tekinsiz de olan dünyasını karakterin gözlerinden görme fırsatı sunuyor. Ayrıca bu hikâye sayesinde okur, Kralkatili Güncesi serisinin en esrarengiz karakteri Auri'nin bildiği şeyleri öğrenme şansı da yakalıyor.

Sessizliğin Müziği, parçalanmış bir dünyada yaşamaya çalışan parçalanmış bir kızın sır ve gizem dolu öyküsür... 


'Bu kitabı satın almak istemeyebilirsiniz' diyerek başlıyor yazar o tatlı, derin, duygusal, neşeli, her şeyin yerli yerinde ve çok doğru olduğu öyküsüne. Düzeltmek isteyebileceğiniz, içi sırlarla ve belki biraz da muzırlıkla dolu başka bir şeyle değiştirmeyi düşünebileceğiniz hiç bir şey bulamayacağınız bir öykü bu. Auri'nin öyküsü.

Yazar uyarmış ya, ben de sizi bir kez daha uyarayım. P. Rothfuss çılgınlığı nedir bilmiyorsanız ve kesinlikle ilk iki kitabını -Rüzgarın Adı, Bilge Adamın Korkusu- okumadıysanız seriye Sessizliğin Müziği ile başlangıç yapmak sizin için çok yanlış bir seçim olur. Özellikle Auri'nin aklından çıkarmadığı 'o' nun kim olduğunu anlayamayacağınız gibi, 'Şeyaltı'nın da nasıl bir yer olduğunu çözemeyeceksiniz. Ve zaten baştan sona karakterin kendisini anlayamayacaksınız. Kitabın 2,5 olmasının da bir sebebi var. :)


Yazarın bir diğer uyarısını da dile getirmek gerektiğini düşünüyorum. 'Kvothe’un öyksünün devamını arıyorsanız onu burada bulamayacaksınız.' Bu sözler yazara ait. Evet, tüm kızgınlığınızı ona iletin lütfen bana değil. Ben sadece aracıyım. :) 

Sessizliğin Müziği tamamiyle Auri ve şeylerine ayrılmış bir öykü. Biraz garip... Tamam. Açık konuşuyorum epey bi garip. Ama bir o kadar da mükemmel. Auri karakterini tamamen aklımda canlandırdığım gibi aktarmış yazar. Ne fazlası var ne de eksiği. Zaten yazar muhteşem. Karakteri muhteşem. Çizimler muhteşem -Nate Taylor sen olmasan bu kitap tamamlanmazmış. Hikâye muhteşem. Yalnız... bana yetmedi. Kvothe'un tuğla gibi kitaplarının yanında Auri'nin öyküsü çok az? eksik? yetersiz? artık nasıl ifade etmek isterseniz, öyle kalıyor. Ben karakterin geçmişini de öğrenmeyi çok istemiştim. Nasıl kırıldığı? Kvothe'a neden yanaştığını? Ona nasıl güvendiğini? 

Her şeyden çok yazarın kalemine âşık olduğum için daha fazla sayfa çevirmeyi özlemedim de diyemem. Asıl istediğim buydu. Kitapta okunmadık hiç bir yer bırakmadım. Ön söz, son söz her yer okundu ki benim hiç öyle huylarım yoktur. Yazarların 'teşekkür' yazılarını hep atlarım. Fakat söz konusu P. Rothfuss samimiliği olunca insan sabahtan akşama kadar sadece onu okumak istiyor.

Sizleri bilemem ama Sessizliğin Müziğini ben çok beğendim. Kitap sizin tarzını olmayabilir fakat dikkatli okursanız eğer kelimelerin ardındaki yaşamı da bulabilirsiniz. Nefes aldıklarını duyabilir, çığlıklarını işitebilir, size gülümsediklerini görebilirsiniz. Hatta içlerinde barındırdıkları sırların ağırlığını hissedebilir, onlara yardımcı olup sırlarını çözebilir ve onları özgür bırakabilirsiniz.

Bana kalırsa tereddüt etmeden alıp okuyun. :) 

4 yorum:

  1. Daha ilk kitabındayım ve şu katıldığım şenlik kitaplarıyla beraber gittiğinden yavaş ilerliyor ama cidden çok güzel yazmış. Kütüphanemin değerlileri arasında. Bir arkadaşıma İzmir Fuarı'ndan aldırttım bu kitabı da. Bakalım okumak ne zamana kısmet olacak.

    YanıtlaSil
  2. Paylaşım için teşekkürler. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Acaba seri sadece Rüzgarın Adı Bilge adamın korkusu ve sessizliğin müziğinden mi oluşuyor? Ona göre almayı düşünüyorum da. Devamı çıkan serilere karşı fobim var sanırım ^'^.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki birazcık 3 sene gecmis ama ben yinede soyliyeyim 3. Kitap bu sene cikiyor

      Sil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP