aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Yorum: Kıyamet Sonrası - Susan Ee (Penryn & the End of Days #2)

Nisan 01, 2014
kıyamet sonrası kitabı

kıyamet sonrası kitabı
Tür: Dystopia, Young Adult, Angels
Goodreads Puanı: 4.31
Orijinal Adı: World After
Sayfa Sayısı: 358
Baskı Yılı: 2014
Çeviri: Belgin Selen Haktanır
Yayınevi: Dex Yayınları


Penrynin küçük kız kardeşi Paige kayboldu. İnsanlar korkuyor.Bir annenin kalbi kırık.

Penryn San Francisco sokaklarında kardeşini arıyor. Sokaklar neden bu kadar boş? Herkes nereye kayboldu?

Paige kardeşinin izini sürerken, meleklerin gizli planının merkezini buluyor ve ürkütücü gerçeklerle yüz yüze geliyor.

Raffe kanatlarının peşinde. Onlarsız meleklere katılması imkansız. Tekrar kanatlarını kazanmak ya da Penrynin hayatını kurtarmak arasında kaldığında, hangisini seçecek?

Melekler, insanlar ve canavarların korku dolu hikayesi, Meleğin Düşüşünün ardından, Kıyamet Sonrası ile devam ediyor..

El kadar sayfa sayısı var. Yetiyor mu 2 senede bu kadar az sayfa okumaya? Yetmiyor. Niye daha fazla yazmıyor ki bu yazar. Ya da daha hızlı? İşimiz gücümüz yok şimdi otur bekle üçüncü kitabı. Zaten Dex oldum olası bu seriye karşı resmen burun kıvırıyor. Kitabı öyle bir sessiz sedasız çıkardılar ki, daha kitabın satışa sunulduğundan haberi bile olmayan takipçiler vardır diye düşünmeden edemiyorum. Arada kaynadı resmen kitap. Hakkında tek bir açıklamada dahi bulunmadılar. Bangır bangır bağırıp reklamını yaptıkları diğer kitapların aksine bu seride niye böyle sus pus oturuyorlar anlam veremiyorum. Çok doluyum bu konuda Dex'e karşı.

Neyse söylemlerimi bir kenara bırakıp yoruma geçmeye karar verecek olursak;

Kitabın konusuna girmeme gerek var mı? Bence yok. Zaten bir girmeye kalkarsam spoiler üstüne spoiler yersiniz. Böyle ara kitapların yorumlarını yazmayı pek sevmiyorum çünkü istemeden de olsa okuyucular için, işin heyecanını kaçırabileceğimden korkuyorum. O yüzden hem kendimi hem de sizi bu korkudan kurtarmak için kitabı yorumlamaktan ziyade sadece gevezelik yapmış olabilirim diye uyarmadan da durmuyorum.. :)

kıyamet sonrası kitabı 
Bu yazarın tarzını seviyorum, kurgusunu seviyorum, karakterlerini seviyorum. Ama biraz, çok az şikayetçi olduğum bir konuda yok değil hani. Sevgili yazar, okuyucuyu deli gibi süründüren kitaplara karşı zaafım var benim. Erkek karakter, kız karaktere kollarını pat diye açmasın sakın. YA serilerinde bolca karşılaştığımız gibi, baştan sona aşk okumayalım. Şu an yaratmış olduğun o ince çizginin öbür tarafına geçme sakın. Kitabın çok satsın diye vıcık vıcık aşka döndürme kitabı. Bunları söylüyorum çünkü karakterler dengeleri kaybetmişler gibi, biraz çizginin öbür tarafına doğru bir sallantı içindeler. Lütfen. İlanı aşklar için bence çok daha erken!

kıyamet sonrası kitabı

Şikayetçi olduğum bölümü atlayıp kitabın ayıla bayıla okuduğum bölümüne geçecek olursak;

Kitapta en sevdiğim olay, yazarın bize yapmış olduğu ufak süprizlerdi. Tabii her okuyan için aynı şey geçerli midir bilmiyorum ama, ben yüzümde aptal bir sırıtış ile okudum o sahneleri. Ve bu kitabın ilk kitaba göre biraz daha aydınlatıcı olmasını sevdim ya da sevmedim. Pek emin değilim bu konuda. Biraz daha gizemli olsaymış belki daha heyecanlı olabilirmiş. Belki de yazar, üçlemeye 2 kitap daha eklemeyi düşünmeden önce bu kadar ayrıntıyı yazmıştı sonra da düzeltmemiş olabilir diyorum. Ama şikayetçi miyim? Aslaaaaaa...

kıyamet sonrası kitabı
Ürkünç Ayı. :)
Kitabın sevdiğim diğer bir yönü ise, ara karakterleri. Tweedledum ve Tweedledee ikilisi. Bu ikizler bana kesinlikle, Harry Potter'da ki Fred ve George ikizlerini çağrıştırmadı desem yalan olur. Yapmış oldukları haylazlıklar, birbirlerinin cümlelerini tamamlamaları, kitaba kattıkları renk ve hatta kızıl saçlı olmaları, yazar kesinlikle bu karakterleri yaratırken, gizli gizli Fred&George'a duyduğu hayranlığını bu şekilde dile getirtmiş dedirtiyor.

susan ee Tweedledum Tweedledee

Yani kısacası, bayıla bayıla okuyorum bu seriyi. Herkese de tavsiye ediyorum. Kitabın kapağına aldanmayın! Bu kapaklar Dex'in marifeti. Yoksa içeriği mükemmel! Her ne olursa olsun, sonuç olarak yaklaşık 2 senedir beklediğim kitabı nihayet okuyabilmenin mutluluğunu yaşıyorum. 'Barrons'tan sonra sanırım en sevdiğim erkek karakter Raffe,' desem başka da bir şey demem gerekmez herhalde kitap hakkında. :)

Konuyla alakasız küçük bir dip not: Yazdığım yorumdan memnun değilim. :( Yorumu tekrardan düzenlemem an meselesi! :/

1 yorum:

  1. şuan meleğin dûşüşûnü okuyorum ve spoi yemeyi göze alarak yorumunu okudum. Neyse ki fazla spoi yoktu :)
    seriye iki kitap daha eklendiğini bilseydim tamamlanmadan bulaşmazdım. Tüh ya! Şuan isyanlardayım :(

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP