aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Yorum: Alice Taylor - Evin Hanımı (Mossgrove #1)

Mart 20, 2014
Evin Hanımı kitabı

Evin Hanımı kitabı
Tür: Family, Drama 
Goodreads Puanı: 3.67
Orijinal Adı: The Woman of the House
Sayfa Sayısı: 304
Baskı Yılı: 2014
Çeviri: İpek Külah
Yayınevi: Orkinos Yayınları


Ansızın gerçekleşen bir kaza ve ölen bir baba...
Koca çiftlikle nasıl baş edeceklerini bilemeyen çocuklar... Satılık bir çiftlik... Küçük bir kasabada birbirine düşman iki ailenin nesiller süren mücadelesi... Kilise pederine rağmen yapılabilen bir okul...

Evin Hanımı, Alice Taylor'ın sizi çepeçevre saracak, elinizden düşüremeyeceğiniz ilk romanı.

"O lanet olası yataktan çıkmak zorunda. Nora her sabah okula yorgun bir şekilde gidiyor; bugün uyuyakaldı ve o adi Bayan Buckley onu müdürün odasına gönderdi. Sen de bütün işlere tek başına yetişmeye çalışmaktan bitap düştün. Ben bu lanet olası yastan bıktım artık."-Evin Hanımı-

-Evin Hanımı, haftalarca İrlanda'nın en çok satanlar listesinde en başta kaldı.-The O'Brien Pres-

-Güzel bir hafta sonu geçirmek için mükemmel bir kitap. -The O'Brien Press-


Her fırsatta söylemeden geçemiyorum. Kitabın kapağına bayıldım! Çok şeker cidden. Kitabı okurken sık sık kapatıp kapağa şöyle bir göz gezdiriyordum. Herhalde hemen hemen çoğu ayrıntıyı ezberlemişimdir kapağa dair. İçi de bir o kadar güzel ve insanın içini burkan cinsten. Aile bağlarını konu alan harika bir drama! 

Evin Hanımı kitabı

Kitabımızda ki olaylar İrlanda'nın bir köyünde geçiyor. Birbirlerine bağlı bir aile ve başlarından eksik olmayan olaylar... Her defasında, sorunların altından kalkmayı bir şekilde başarıyorlar ama bu sefer hiç beklenmedik bir zamanda ailenin reisi bir kazada ölüyor. Geriye ise daha ilkokul çağında iki çocuk, eşinin ölümüyle yıkılan bir kadın, nesillerdir ailenin yanında çalışan -ve artık aileden sayılan- 65 yaşında bir adam ve gözü yaşlı bir kardeş kalıyor. 

Martha eşinin ölümünden sonra, -zaten çok konuşkan bir kadın değildi- iyice içine kapanıyor. Odasından dışarı adımı atmıyor. Ne evle ne de çiftlikle ilgilenecek kimse kalmıyor geriye. Çocuklar bir anda büyümek zorunda kalıyorlar. Jack -65 yaşında ki amcamız- ile birlikte evle çiftlikle ellerinden geldikçe ilgileniyorlar. Ama yetmiyor tabii. Bir yandan çiftlik satılmasın diye çocuklar ellerinden geleni yaparken, bir yandan da halaları Kate, köye ortaokul açılması için uğraş veriyor.

Evin Hanımı kitabı

Kitabın en sevdiğim yönü, yazarın tek bir karaktere bağlı kalmadan hikayeyi bize sunmasıydı. Farklı karakterin gözünden okumayı her daim sevmişimdir. Bu yüzden daha bir zevkle okudum. Hem öyle konuşmanın ya da bir olayın ortasında pat diye değişen bakış açıları yoktu. Bölüm bölüm okuduk karakterlerimizin düşüncelerini.

Sevdiğim bir diğer yönü ise yazarın betimlemeleri oldu. Karakterin sadece dış görünüşlerini değil, mizahi yönlerini çok güzel vurgulamış. Yani gözlerinizi kapattığınız zaman sadece kumral saçlar, ince uzun boylu bir beden gelmiyor aklınıza. Martha deyince mesela, sımsıkı yapılmış topuz, üstünde toz tanesi bile olmayan renksiz bir elbise, sert yüz hatları, donuk donuk bakan gözler ve birbirine bastırılmış dudakları geliyor benim aklıma...

Evin Hanımı kitabı

Sonuç olarak her yönüyle sevdiğim bir kitap oldu benim. Bu tarz kitapları hep çok rahat okuyabilmeyi istemişimdir ama ne zaman elime alsam hep yarım kaldı. Şuan 'Evin Hanımı'nı bitirebilmiş olmanın mutluluğunu yaşıyorum. Zaten sayfa sayısı da çok az. İşiniz gücünüz yoksa eğer, kahvenizi ve kitabınızı alıp, okuma köşenize çok rahat bir şekilde çekilebilirsiniz. :)

3 yorum:

  1. Kitabın kapağı cidden çok güzelmiş. Ben mavi rengini çok severim kapaktaki tona bayıldım =) Kitap bana Küçük kadınlar`ı hatırlattı. Uzun zamandır sıcak bir aileyi, mücadelelerini okumamıştım ben de alıp okumak istiyorum. Gerçi bu ara yayı evleride aile kitapları çok basmıyor =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı bitirdim bitirmesine ama hala yanı başımda tutuyorum kaldıramadım bir türlü kitaplığıma. İnsanı sakinleştiren bir havası var sanki kapağın. :) Aile konulu kitaplarda bir ara patlama yaptı sonra duruldu. Ben çoğunu okuyamadım. Hep yarım bıraktım. Ama bu kitap daha hafif geldi bana diğerlerine göre. Okuması çok daha rahat. Ya da benim okuma zevkim değişiyor yavaş yavaş bilemedim. :)

      Sil
  2. Kitabın kapağı çok güzel gerçekten. İçeriği de kapağın hakkını vermiş o zaman :) Kitap seçiminde kapaklar da oldukça etkili benim için. Son zamanlarda yayınevleri de kapaklar konusunda oldukça iddialı diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP